آنچه باید در مورد سرطان تخمدان و نقش ژل رویال در مقابله با آن بدانید

 

سرطان تخمدان هفتمین سرطان رایج در بین زنان در کل دنیا محسوب می شود. محل قرار گیری تخمدان در لگن خاصره است و بخشی از دستگاه تناسلی زنان را تشکیل می دهد. وظیفه تخمدان تولید هورمون زنانه بوده و در بسیاری از مراحل زندگی بانوان از بلوغ گرفته تا یائسگی نقش دارد. تخمدان ها تقریبا برابر یک بادام هستند اما نقش بسیار مهمی دارند. منشا سرطان تخمدان سلول های داخلی و اطراف تخمدان است. در واقع رشد غیر قابل کنترل سلول های تخمدان منجر به شکل گیری سرطان تخمدان می شود.

تومور تخمدان دارای انواع مختلفی است که هر کدام بر اساس نوع سلول و بافت های تخمدان دسته بندی می شوند. درمان سرطان تخمدان در مراحل اولیه بسیار مهم است؛ چرا که گسترش سرطان در ناحیه لگن خاصره فرایند را پیچیده تر می کند.

؛؛  در این مطلب به صورت خلاصه جزئیات، علائم و روش های درمان این بیماری را بررسی کرده ایم و در مورد نقش ژل رویال برای مقابله با سرطان تخمدان صحبت کرده ایم. اگر با این بیماری درگیر هستید یا در اطرافیانتان فردی را دارید که دچار این بیماری است، این مطلب می تواند به روند پیشگیری و درمان سرطان تخمدان کمک کند

عوامل موثر در ابتلا به سرطان تخمدان یا جلوگیری از آن
همان طور که پیش تر نیز ذکر کردیم سرطان تخمدان حاصل تقسیم های سلولی غیر عادی در ناحیه تخمدان است. وجود برخی از عوامل، احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را چندین برابر می کند. اگر عوامل زیر را مشاهده کردید حتما در اولین فرصت به پزشک معالج مراجعه نمایید. فاکتورهایی که در ادامه بررسی شده اند ارتباط مستقیم در افزایش و یا کاهش احتمال ابتلا به این بیماری دارند.

مصرف قرص ضد بارداری
استفاده از قرص های ضد بارداری احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش می دهد. استفاده سه تا شش ماهه قرص های ضد بارداری خطر ابتلا به این بیماری را کم می کند. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که اگر هورمون ضد بارداری DMPA برای سه یا بیشتر از سه سال تزریق شود تاثیر بسزایی در کاهش خطر ابتلا به این بیماری دارد.

سرطان سینه
احتمال بروز سرطان تخمدان در زنان مبتلا به سرطان سینه بیشتر است. به همین علت در صورتی که ژن سرطان سینه یا علائم سرطان سینه در فرد مشاهده شود اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز سرطان تخمدان صورت می پذیرد.

جالب است بدانید که علاوه بر روش های درمانی متعدد برای درمان سرطان سینه، ژل رویال درمانی، یکی از راهکارهایی است که نه تنها در طب سنتی بلکه در طب مدرن نیز مورد استفاده قرار می گیرد تا سرطان سینه کنترل و درمان شود. در نتیجه می توانیم استفاده از ژل رویال را منجی مطمئنی برای درمان سرطان های زنانه بدانیم.

تاریخچه بارداری
زنانی که تا قبل از 26 سالگی تجربه بارداری کامل را داشته اند احتمال ابتلا به سرطان تخمدان در آن ها بسیار پایین است. تعداد بارداری بیشتر خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد. علاوه بر این فرایند شیردهی به نوزاد نیز یکی از عوامل موثر در کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان است.
سن

بیشترین آمار مربوط به سرطان تخمدان بعد از یائسگی زنان مشاهده شده است. سن 63 و بالاتر آمار نسبتا بیشتری از ابتلا به سرطان تخمدان را به خود اختصاص داده است. همچنین قبل از سن 40 سالگی احتمال کمی برای ابتلا به این سرطان وجود دارد.

خانواده و ژنتیک
احتمال ابتلا به سرطان تخمدان در زنانی که یکی از اعضای درجه یک به این بیماری یا سرطان سینه مبتلا هستند بیشتر است. در این صورت به فرد توصیه می شود تا آزمایش های ژنتیکی مورد نیاز برای تشخیص این ژن صورت پذیرد.

وجود ژن های BRCA1 و BRCA2 احتمال ابتلا به بیماری سرطان تخمدان را افزایش می دهند. طبق پژوهش های صورت گرفته این ژن ها در خانواده هایی که سابقه ابتلا به سرطان سینه داشته اند مشاهده شده است. جهش ژنتیکی به نام سندروم لینچ که مربوط به روده بزرگ است نیز می تواند احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش دهد.

هورمون درمانی
یکی از مواردی که احتمال ابتلا به سرطان تخمدان را افزایش می دهد هورمون درمانی است. در صورتی که هورمون درمانی ادامه پیدا کند احتمال ابتلا به این سرطان افزایش پیدا می کند. در صورت قطع فرایند هورمون درمانی بدن به حالت عادی باز می گردد.

یکی از مهمترین دلایلی که از ژل رویال برای مقابله با سرطان تخمدان استفاده می شود این است که این ماده حاوی هورمون های طبیعی مورد نیاز بدن بانوان است. در نتیجه به هر دلیلی که از هورمون درمانی استفاده می شود، می توان با کاهش یا قطع آن و مصرف ژل رویال با دوز مناسب، خطر ابتلا به سرطان تخمدان را کاهش داد.

اضافه وزن
خطر ابتلا به سرطان تخمدان برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند بیشتر است. بکارگیری رژیم غذایی پرچرب مخصوصا چربی حیوانی نیز می تواند پر خطر باشد. به طور کلی کاهش وزن با ورزش یا اصلاح سبک زندگی می تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

جراحی اندام تناسلی
احتمال ابتلا به سرطان در صورتی که سابقه جراحی اندام تناسلی داشته اید، پایین است. طبق آزمایشات صورت گرفته زنانی که از طریق لیزر لوله های رحمی تحت درمان قرار می گیرند تا حد زیادی از ابتلا به سرطان تخمدان در امان هستند.

ناباروری
زنانی که توانایی باردار شدن ندارند نسبت به سایرین بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. داروهایی که برای باروری خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد خطر سرطان تخمدان را افزایش می دهد.

دیگر عوامل
در موارد زیادی سرطان تخمدان در مراحل اولیه تشخیص داده نمی شود و علت هم این است که علائم این بیماری در ابتدا شدید و قابل تشخیص توسط بیمار نیست. تشخیص سرطان تخمدان در مراحل اولیه احتمال بهبود فرد را افزایش می دهد. به همین علت زنان می بایست درک بهتری از بدن خود داشته باشند و نسبت به تغییرات طولانی مدت حساسیت کافی به خرج بدهند.

آندومتریوز، استفاده از وسایل داخل‌ رحم، سندروم تخمدان پلی کیستیک، سیگار کشیدن و درمان جایگزینی با هورمون استروژن به تنهایی پس از دوران یائسگی نیز از عواملی هستند که می توانند تاثیری مستقیمی در افزایش احتمال خطر ابتلا به سرطان تخمدان داشته باشند.

علائم سرطان تخمدان
سرطان تخمدان در ابتدای امر علائم بالینی خاصی ندارد. حتی ممکن است این بیماری با یبوست و سندروم روده تحریک پذیر اشتباه گرفته شود. به همین علت است که باید زنان اطلاعات کافی راجع به سرطان تخمدان داشته باشند.

در ادامه علائمی که می تواند نشان دهنده سرطان تخمدان باشد ذکر می شود. البته قابل ذکر است که این علائم ممکن است در افرادی که مبتلا نیستند نیز مشاهده شود. اما به طور کلی در صورت مشاهده این علائم بهتر است به پزشک متخصص مراجعه نمایید.


*    بزرگ شدن شکم به علت جمع شدن گاز در روده ها
*    احساس درد در ناحیه لگن
*    تکرر ادرار
*    خستگی زیاد
*    کاهش بی علت وزن
*    پایین آمدن اشتها
*    یبوست
*    اختلال در قاعدگی
*    درد در هنگام رابطه جنسی
*    احساس سنگینی غیر عادی حتی با یک وعده غذایی سبک
*    سوء هاضمه
*    خونریزی های غیر طبیعی
*    حالت تهوع
*    دشواری تنفس


درجه بندی سرطان تخمدان
برای تصمیم گیری درباره گزینه های درمانی پیش رو، پزشکان میزان گسترش بیماری در بدن را بررسی می کنند تا بهترین روش برای درمان در نظر گرفته شود. سرطان تخمدان از 4 درجه برخوردار است که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.


درجه اول : مشاهده علائم سرطان در یک یا دو تخمدان
درجه دوم : گسترش سرطان در لگن خاصره

درجه سوم : گسترش سرطان در ناحیه شکم
درجه چهارم : پخش شدن سرطان در خارج از شکم


راه های درمان سرطان تخمدان
روش های مختلفی برای درمان سرطان تخمدان در طب سنتی و طب نوین وجود دارد. برخی از این روش ها مرسوم هستند و برخی دیگر در حال تحقیق و بررسی. در ادامه به صورت خلاصه به برخی از این روش ها اشاره شده که در مطالبی تخصصی در این زمینه یعنی درمان سرطان تخمدان به ویژه با طب سنتی صحبت کنیم.

درمان سرطان در طب نوین
در طب نوین سرطان تخمدان در اکثر موارد به روش شیمی درمانی و جراحی درمان می شود. در روش جراحی از گسترش سرطان بوسیله برداشتن تخمدان ها، لوله فالوپ، رحم و بافت چربی جلوگیری می شود. هدف اصلی پزشک از جراحی برداشتن غده سرطانی است. هرچقدر سریع تر این بیماری تشخیص داده شود از میزان جراحی کاسته می شود. اگر در مراحل اولیه بیماری عملیات جراحی صورت بگیرد احتمال حفظ قدرت باروری وجود دارد.

پس از جراحی نوبت به شیمی درمان می رسد تا سلول های سرطانی باقی مانده از بین بروند. اگر تشخیص پزشک پیشرفت سرطان باشد ممکن است شیمی درمانی در همان ابتدای درمان آغاز شود.
عوارض احتمالی درمان سرطان تخمدان در طب نوین

درمان سرطان تخمدان ممکن است عوارضی داشته باشد که این عوارض با توجه به داروهای مصرفی و مراحل درمانی می تواند متفاوت باشد. به طور کلی ممکن است در هنگام درمان فرد این علائم را تجربه کند:


*    تهوع
*    پایین آمدن اشتها
*    عفونت
*    اسهال
*    ریزش مو
*    کم خونی
*    درد دهان


درمان سرطان تخمدان با ژل رویال در طب سنتی
یکی از روش های طب سنتی برای مقابله با انواع سرطان به ویژه سرطان تخمدان، استفاده از ژل رویال است. جالب است بدانید که ژل رویال در تحقیقات علمی دانشمندان نیز مورد استفاده قرار گرفته و نتایج چشمگیری از خود بروز داده است. به همین علت این ماده طبیعی علاوه بر طب سنتی در طب نوین نیز برای درمان برخی سرطان ها مورد توجه قرار دارد اما روند تحقیقات در مورد آن همچنان ادامه دارد.

ژل رویال به دلیل تنظیم هورمون ها، اثرگذاری روی سلول های سرطانی در تخمدان، توقف رشد سلول های سرطانی و کاهش عوارض جانبی این نوع سرطان می تواند اثرات چشمگیری روی درمان این بیماری داشته باشد. ویژگی مهم ژل رویال این است که نه تنها هیچ تداخل دارویی با روش های شیمیایی مثل شیمی درمانی و پرتو درمانی ندارد و می تواند در کنار آن ها استفاده شود بلکه عوارض جانبی آن ها را نیز کاهش می دهد.


سخن آخر !
سرطان تخمدان یکی از رایج ترین سرطان ها در میان زنان است که می تواند سایر اندام های شکمی زنان را نیز درگیر کند. افراد مبتلا به این سرطان علائم مختلفی را تجربه می کنند. طبق اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار داده شد تشخیص سرطان در مراحل اولیه می تواند از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کند. بنابراین اگر یکی از این علل و عوامل را تجربه کرده اید بهتر است در اولین فرصت به پزشک معالج مراجعه نمایید تا روند درمان شما سریع تر و تاثیر گذار تر صورت پذیرد.

روش های درمانی مختلفی برای درمان سرطان تخمدان ارائه شده که به نظر می رسد ژل رویال یکی از روش های مطمئن برای درمان این بیماری یا حداقل بهبود علائم یا کاهش عوارض جانبی باشد. ژل رویال حتی می تواند عوارض جانبی شیمی درمانی را نیز کاهش دهد.